Múlt-Jelen-Jövő
Múlt: Jelen: Jövő:
Ebből a cikkből megtudhattok mindent Szilveszter múltjáról, jelenéről, és keveset a jövőjéről is. Vágjunk is bele.
Szilveszter elmondása szerint 2008-ban ismerkedett meg először a drifttel, Fehér Zsolt(Bálna) jóvoltából aki elhívta egy tököli hétvégére. Itt volt szerencséje Szilónak beülni a bizonyos jobb 1-be. Pár kör megtétele után magával ragadta az élmény, és úgy érezte ezt mindenféle képen ki kell próbálnia.
„- Meg is ragadtunk egy alkalmat és kivittük a járgányt KakucsRingre egy nyíltnapra ahol kipróbálhattam magam a kis BMW E30-as 325i volánja mögött. Több órás küzdés után el is kezdtem érezni hogy miről is szól ez a témakör. Ekkor még jobban megtetszett nekem maga a drift fogalma, pedig sok közöm még nem volt hozzá, viszont megfogalmazódott bennem hogy ezt tökéletesre kell fejleszteni, hangolni.
Ezért gyorsan meg is vettem Bálna autóját, ez pont a 2009-es szezon végén volt.
Én attól kezdve ha az időm és energiám engedte KakucsRingen voltam - napsütésben szélben esőben de még hóban is(kis Tafft reklám)- ”
De Szilveszter hál istennek nem állt itt meg és nem ragadt le az általa csak kis autónak nevezett E30-nál. De mi is következett ezután? Hallgassuk tovább Sziló-t:
„-A kisautót gyorsan kinőttem , bújtam a netet tél víz idején és rá is találtam egy idézőjelben de profi drift autóra ami egy BMW E36 4.0 V8 volt ( Finta Tamás profi pilótáé). Ezzel a fehér sedan szépséggel estem neki a 2010-es szezonnak , ekkor Bálnával már barátok lettünk együtt versenyeztünk, egy hajóban eveztünk.
De fontos megemlíteni hogy az első kis versenyautómat a BMW E30 325i mind mai napig megvan ereklyeként őrzöm-„
Íme ő a „fehér sedan szépség”:
Végül elérkezett a várva várt első „bemutatkozó” verseny amelyen Szilveszter nem akármilyen autózással elkápráztatta a közönséget és a bírákat is.
„-ÉLETEM ELSŐ VERSENYÉN ELSŐ LETTEM…-„ meséli büszkén. Nem kis teljesítmény azt gondolom és már ekkor megmutatkozott a benne rejlő tehetség, és a több környi gyakorlás, és verejtékes munka, amely mint most már tudjuk meghozta gyümölcsét. De ez még csak a kezdet. Ugyan ebben a szezonban Szabó Szilárddal karöltve csapat verenyt nyerek.
Szilárd egy gyönyörű matt fekete Mercedes E500-at nyüstöl:
Végül Szilveszter ebben a 2010-es szezonban 6. helyezést ért el összetettben, ami újoncként hihetetlenül nagy dolog én azt gondolom.
Ez után nem lehetett szó megállásról. Jött a következő szezon, melynek egy új autó volánja mögött vágott neki kedvencünk. Hallgassuk őt:
„-2011-es szezonban vettem egy gyári állapotú BMW E46 M3-at . Ebből építettünk egy PRO kategóriás versenyautót, egyedi elképzelések alapján, egyedi autó, egyedi design . Szerintem a mezőny legszebb versenyautóját sikerült összehozni Besnyi Tamással ( Tomi Workshop ) karöltve.
Íme a „csoda” még csupaszon és kész állapotban:
Azt hiszem mindenki egyet ért Szilvóval, a legszebb autó volt a mezőnyben ez a kicsike.
Szilveszter elmodása szerint a 2011-es év a tapasztalatszerzésről szólt, de hallgassuk őt:
„-A 2011-es szezon a tapasztalatszerzésről szólt ami azt jelentette hogy minden olyan versenyre elmentünk amire csak tudtunk. Több országban megfordultunk, köztük Szlovákiában, Szerbiában, Magyarországon és Romániiában is, ahol sikerült egy komplett európai mezőnynek bizonyítani és versenyt nyerni GTT Drift Serie Brasso Ro.
Ugyan ebben az évben nagyon jó barátságot kötöttünk Grózinger Zsoltival, akivel együtt csináltuk végig a 2011-es szezont. E tájt fogalmazodott meg bennünk az hogy alapítanunk kellene egy csapatot, és ekkor érkezett a Hell felkérése hogy a 2012-es évet a Hell Racing Team szerződtetett versenyzőiként csináljuk végig. -„
Szilveszter és Grózi annak ellenére, hogy jó barátok és csapatársak nagyon izgalmas és hatalmas csatákat vívtak az idei évben többször is.
De a barátság örök
Tehát a 2012-es évnek közösen vágtak neki:
„-2012, a nagy sikerek éve! Mészáros Zsolt autóját megvásárolva, edzés és mindenféle tapasztalatszerzés nélkül álltam rajthoz az első OB-n . Ez ugye egy BMW E30 4.0 V8 . Első pillanatban éreztem hogy öri barik leszünk! Imádjuk egymást , nagyon jól szórakozunk együtt. 6. helynél nem volt rosszabb eredmény az évben, a nappali szériában sikerült ezzel megnyerni a bajnokságot . Az éjszaki sorozatban az előkelő harmadik helyet szerzetem meg. Csapattársammal Grózival pedig megnyertük a csapatbajnokságot. Ennél többet nem hiszem hogy ki lehetett volna hozni magamból és az autóból .-
Zsolti ebben a szériában sok technikai problémával küszködött sajnos így Ő a 12. helyen zárta az évet, de pontjai így is elegendőek voltak a csapatbajnokság megnyeréséhez. Grózi hiába BMW párti az idei év kicsit elvette a kedvét, ezért, a következő évet egy Japán autó volánja mögött fogja teljesíteni.
Pár kép a bajnoki autóról még „csupaszon”
"- Több mint valószínű hogy a kis bajnok autót sem fogom értékesíteni, a legelső versenyautómhoz hasonlóan megtartom erekjeként,mindíg rendelkezésemre fog állni, és remélem mindent amit a driftről tudok rajta adhatom át a leendő ifjú "trónörökösnek" .-"
Mindenki tudja hogy ez az idei autó csak „pótautóként” volt titulálva de mivel mindenki nagy sajnálatára az E46 nem készült el idejében ezért előlépett elsőszámú versenyvassá.
Szilveszter csak ennyit mondott az épülő szépülő 2013-as autóról:
„-Az M3-at szétszedtük sok-sok átalakítás volt betervezve ( talán túl sok is ) mert még mindig nincs kész. De rohamosan fejlődik az állapota. 1320 kg-ról a 2013-as szezonra 1000 kg alá visszük a súlyát.
Első elképzelés szerint a gyári 343 LE E46 motorjára egy kompresszor kitt került volna, de jobb ötletnek tűnt hogy, 2013-ra egy teljesen új motort kapjon, méghozzá egy Mitsubishi Lancer EVO IX 4G63-at, amit most itt pár fotón meg is csodálhattok.
De előtte pár fotó a komresszoros kitt-ről ami végülis kimaradt a beépítésből:
Azt hiszem ezzel sem lett volna gyenge a konfig. De végezetül itt a csodálatos Lancer motor amely Szilveszter elmondása szerint vatta új ládában érkezett egyenesen Japánból. Csodáljátok meg minden egyes alkatrészét:
Szilveszter az új „családtaggal”:
- Nem túlzás ha szerintem azt mondom igazán brutális lesz ez a konfig. ha összeáll.
Retteghetnek az ellenfelek!
Ugyanis a gyári motor belső helyére a nagy nevű Cosworth tuning cég álltal gyártott 2.2 STROKER kitt kerül.