Pontozás szabályai
2013.03.18 18:35
Ismered a Drift pontozási szabályát?
Ha nem akkor itt megtudhatsz mindent arról hogy például Szilveszter az idei szezon egyik bírájaként mire fog figyelni! De ha ismered akkor sem árt egy kis frissítés :)
PONTOZÁS:
A versenyeken a pontozást három bíró végzi egyszerre, és az általuk összesített pontszámok határozzák meg a versenyzők eredményeit. Az értékelés a pályán belül kijelölt, az úgynevezett „pontozott szakaszon” történik. A következőkben a Kvalifikációs értékelést, majd a Tsuiso csaták elbírálását részletezzük.
A Kvalifikáció értékelése:
Az elérhető legmagasabb pontszám: 100 pont. A futott köröket a bírók a következő 4 szempont alapján értékelik.
1 Szög:
A sportág jellegéből adódóan az egyik fő értékelési szempont. Gyakorlatilag azt pontozzák a bírók, hogy a pályán való sodródás során az autó hossztengelye a haladás irányával milyen szöget zár be. (A legnagyobb mértéket pályán történő lassító szakaszoknál tudjuk elérni.) Fontos, hogy a pontozott szakasz teljes hosszán minél nagyobb szöget tartson fenn a versenyző, és azt egyenletesen (korrigálás, ingadozás nélkül) kontrollálja, ill. hogy a kanyarok közötti terhelésváltásokat pontosan, és kellő agresszivitással/gyorsasággal hajtsa végre. A szögön elérhető legmagasabb pontszám: 30 pont.

2 Ív:
Az ív értékelésekor figyelembe veszik, hogy a pontozott szakaszon a pálya teljes szélességét kihasználva a pilóta, milyen vonalon halad az elvárt vonalvezetéshez képest. A pályán kihelyezett érintési pontok (belső ill. külső) megközelítése nagyobb súllyal értékeltek az ívválasztásban. Emellett ezen pontok összekötését is értékelik a bírók, ahogy a terhelésváltások kivitelezésének helyét is. Az érintési pontokon elhelyezett "apex" bóják jelölik a pályán a teljesítendő vonalvezetés és a kanyarok belső ill. külső ívének metszéspontját. Tökéletes ívválasztás és terhelésváltás esetén az elérhető legmagasabb pontszám: 30pont.

3 Sebesség:
A sebesség értékelésekor fontos tényező a pontozott szakasz kezdeténél mért sebesség, az úgynevezett „beesési sebesség”. Ez alapvetően meghatározza a teljes drift lendületét és dinamikáját. Emellett a pontozott szakaszon végig figyelik és értékelik a kanyarok be- és kilépési sebességét, és a teljes kör tempóját. A sebességre adható legmagasabb pontszám: 30pont.

4 Összkép:
A részletek pontozása után itt kerül értékelésre a teljes produkció, összhatása, és a bírókra tett – akár szubjektív (!) – benyomása is. Figyelik a megjelenést, kisugárzását és az esetleges show-elemeket is. A teljesség igénye nélkül a fontosabb elemek: a füst mennyisége, a motor fordulatszáma és annak ingadozása, a motor és a kipufogó hangja, valamint az autó esztétikai állapota, megjelenése, és egyedisége. A legjobb összképre adható: 10pont.

5 0 pontos kör és kizárás:
A megforgás vagy a huzamosabb ideig történő alulkormányozottság vagy nem driftelés esetén 0 pontot kap az adott körére a versenyző. Szintén 0 pontos a kör, ha egyszerre legalább két kerék elhagyja a pályát, vagy ha a kijelölt érintési pontot (bóját) felborítja, vagy azt az eredeti helyéről ellöki.
Még többet megtudhatsz a drift szabályairól a https://drifting.hu/documents/szabalyzat_2013_pro.pdf